Σύνταξη άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός
Επιμέλεια άρθρου: Αγάθη Πατσιούδη, Περίανδρος Καράλης

 

Τώρα που ο νέος χρόνος μπήκε πια για τα καλά και οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεκινούν ξανά τη σχολική ζωή με την καθημερινότητά της και τη ρουτίνα της, ας δούμε τι σημαίνει αυτό για τα παιδιά, τη μαθητιώσα νεολαία. Δε χρειάζεται, φυσικά, πολλή σκέψη και ανάλυση, διότι σημαίνει, πολύ απλά, πως υπάρχει η ευκαιρία για μια καινούρια αρχή. Όλοι, και οι εκπαιδευτικοί, έχουν χαρεί και ξεκουραστεί καθώς οι πρώτοι τέσσερις μήνες του σχολικού έτους είναι πάντα οι πιο δύσκολοι και απαιτητικοί και πια βρίσκονται πίσω. Επίσης, τα παιδιά, ιδιαίτερα του δημοτικού αλλά και του γυμνασίου εκδηλώνουν μία ωριμότητα, η οποία επωαζόταν όλους τους προηγούμενους μήνες, τους μήνες της προσαρμογής. Στις πρώτες τρεις εβδομάδες από την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων φανερώνεται συνήθως και ο βαθμός αυτής της ωρίμανσης του μαθητή και αυτό είναι ένας δείκτης, τον οποίο οι εκπαιδευτικοί αναμένουν, ώστε να εξαγάγουν τα απαραίτητα για αυτούς συμπεράσματα. Οι δε λυκιόπαιδες ανασκουμπώνονται καθώς πλησιάζει σιγά-σιγά ο καιρός του πιο σοβαρού διαβάσματος και μελέτης.

Τι λέμε στα παιδιά

Στα παιδιά κάνουμε κάτι που είναι σοβαρό και εξαιρετικά απαραίτητο για αυτά: τους εμφυσσούμε αισιοδοξία! Ακόμη και στα παιδιά με δύσκολο χαρακτήρα ή με μια μικρή ή μεγαλύτερη άπωση για το διάβασμα και τις υποχρεώσεις του σχολείου εξηγούμε πως το νέο έτος σημαίνει μια καινούργια αρχή. Συζητάμε και κάνουμε ξεκάθαρο στο μυαλό τους πως τα λάθη και οι αποτυχίες των προηγουμένων μηνών, μπορούν να διαγραφούν και να ξεχαστούν, αρκεί να γίνει πιο σοβαρή και συνεχής η προσπάθειά τους. Αυτή βέβαια είναι μία πράξη, την οποία δεν υποχρεούνται να την κάνουν μόνον οι γονείς (κυρίως όμως!) στο σπίτι αλλά και οι εκπαιδευτικοί υποδεχόμενοι τους μαθητές τους στην τάξη ξανά.

Τι λέμε στους γονείς

Στους γονείς, των οποίων τα παιδιά δεν είχαν την επιθυμητή επίδοση ή/και συμπεριφορά στους πρώτους μήνες του σχολικού έτους, εξηγούμε με μεγάλη σαφήνεια πως, για να μπορέσει το παιδί να κάνει επανεκκίνηση, πρέπει και οι ίδιοι να αλλάξουν πολλά και στη νοοτροπία τους και στον προγραμματισμό της καθημερινότητας της οικογένειάς τους. Θυμίζουμε πως για την κακή απόδοση ενός παιδιού στο σχολείο οι γονείς έχουν ένα εξαιρετικά μεγάλο μερίδιο ευθύνης, όσο και αν πολλοί δυσκολεύονται να το κατανοήσουν ή και να το αποδεχθούν. Είναι όμως βέβαιο πως αν κάνουν οι ίδιοι την προσπάθεια, θα δουν τα παιδιά τους να μεταμορφώνονται, στην κυριολεξία. Εάν χρειάζονται βοήθεια για αυτήν την αλλαγή, μπορούν να τη ζητήσουν από τον εκπαιδευτικό ή από το σχολείο. Φυσικά, για τη μέτρια πορεία ενός μαθητή ευθύνονται και άλλοι παράγοντες. Σε κάθε περίπτωση όμως η αρχή της νέας χρονιάς είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.

Από όλους τους συντάκτες του Αθηνοδρόμιο και από τον εκδότη του ευχές για μια καλή και παραγωγική νέα χρονιά με υγεία και καλή πρόοδο σε όλους!

 

 

Ηλ. Ταχ.: info@athinodromio.gr

Ανδριάνα Δημητριάδου

Δάσκαλος

 

Αγάθη Πατσιούδη

Δασκάλα – Ειδική δασκάλα επί των Διαταραχών Λόγου