Σύνταξη άρθρου: Κωνσταντίνος Ουρανός

Επιμέλεια: Περίανδρος Καράλης

 

Στο σημερινό μας, μικρό, άρθρο, θα μιλήσουμε για την επί της ουσίας αποστολή του ελληνικού σχολείου: τον Έλληνα πολίτη.

Καθώς ο 21ος αιώνας προχωρά ακάθεκτος και, όπως διαπιστώνεται, ιδιαιτέρως φορτωμένος με γεγονότα και αλλαγές, το θέμα που τίθεται επιτακτικά είναι το πώς οι μαθητές των ελληνικών σχολείων, αποφοιτώντας, θα είναι παιδιά της (παγκοσμιοποιημένης) εποχής τους αλλά και ταυτοχρόνως παιδιά της χώρας τους, της Ελλάδας. Πολίτες του Κόσμου λοιπόν αλλά και με αίσθηση της ιδιαίτερης τοπικότητας, που συνιστά ταυτότητα. Ταυτότητα, η οποία για να διαμορφωθεί, απαιτείται γνώση από τους μετέχοντες της εκπαιδευτικής πολιτικής και ωριμότητα από την κοινωνία.

 

Πώς επιτυγχάνεται αυτό

Με εργατικότητα εκ μέρους όλων: της Πολιτείας, της κοινωνίας, του κάθε εκπαιδευτικού σε ατομικό επίπεδο, της ελληνικής οικογένειας, και εντέλει των ίδιων των μαθητών. Αυτό που απαιτείται είναι και αυτό το οποίο λείπει: ένα Εθνικό Σχέδιο για την Παιδεία, το οποίο θα  περιλαμβάνει συντονισμό όλων των ανωτέρω.

 

Τι μπορεί να γίνει στο σχολείο

Αυτό, που μπορεί να γίνει στο σχολείο, είναι πολύ απλό: να επανακτήσει κύρος η διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων. Πρώτα – πρώτα το μάθημα της Αγωγής του Πολίτη να αποκτήσει την ίδια βαρύτητα με τη διδασκαλία των μαθηματικών ή της φυσικής φέρ’ ειπείν. Το μάθημα της Λογοτεχνίας, να σταθεί στο ύψος της λογοτεχνικής παραγωγής της χώρας, να αποτελέσει μάθημα Έμπνευσης και βάση στοχασμού από τις πολύ μικρές κιόλας ηλικίες. Η Λογοτεχνία αποτελεί μια ζώσα αίσθηση της Ιστορίας, μην το ξεχνάμε. Το πολύπαθο, τέλος, μάθημα της Ιστορίας. Η Ιστορία (αλλά και η Γεωγραφία καθώς και τα μαθήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) αποτελεί μάθημα αυτοσυνείδησης και αυτογνωσίας. Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται σαν να αφορά τον καθένα μας προσωπικά.

Σε προσεχή μας άρθρα θα αναλύσουμε το καθένα από τα προαναφερθέντα μαθήματα και τον τόσο σημαντικό ρόλο, που έχει το καθένα να επιτελέσει.

 

Ηλ. Ταχ.: daskalos@athinodromio.gr

Ανδριάνα Δημητριάδου

Δασκάλα